This is the year!







2011. Hm, hur fasen ska man beskriva året?
Det började med en resa till London med erik som var riktigt bra! Vi såg på "we will rock you", åt god mat och hade väldigt kul!
Efter det började starten på något som gjort detta år till väldigt annorlunda jämfört med mina 5 senaste år. Jag o erik tog en paus och jag hade det sjukt kämpigt med skolan. Våren bestod av många tårar och sena kvällar på skolan. Dock så tror jag att den terminen var då man verkligen började lära känna klassen och blev bara tightare och tightare! Så många kramar och ord som hjälpt en igenom stunder som varit jobbiga.
I april tog det slut mellan mig och erik och det var väldigt väldigt skumt. Singel för första gången i mitt liv ( ja jag kan inte riktigt räkna åren innan jaag träffade honom..visste inte att ordet Singel existerade,typ). Det var något nytt att göra upp planer för livet utan att behöva tänka på någon annan, både skönt och tråkigt.

Sommaren blev ett riktigt lyft! Oslo där vi hade 2 helt sjukt bra månader! Trivdes verkligen på Zara, lärde känna fina människor på jobbet, gillade kollektivet, hann träffa maria ström och Liv en del, hade en massa "ta-en-öl-kvällar", hade barkade fester, mysiga dagar i parker då solen tittade fram, levde på lån av ida osvosv..
Åkte hem 2 gånger till skell för stadsfest och umgås med människor. Fick träffa elin och alla, sommaren är inte komplett utan alla dom!
NEW YORK! En vecka med elin & ida- speeeeeend money (skulden ökade) och hela resan var för bra för att vara sann!

Hösten..Analyser om mitt "kärleksliv" (finns det något annat ord man kan använda??) gjorde att jag blev knäpp i huvudet. Skolan gick dock väldigt bra och jag tyckte verkligen allt var intressant! Umgåtts med vänner, varit en hel del i sthlm med siri och hälsat på mina föräldrar när dom varit där, behandlat bort Mrsa, haft praktik...ja det blev en bra höst!

Året söderut avslutades med en sthlmhelg där vi var på skansen och lekte mammor.
den 14december tog jag tåget till sthlm sen vidare till umeå, sen skell. Och ja, julen blev väldigt väldigt bra! Jag har gjort framsteg känslomässigt och jag har inte haft panik alls över skolan! Lagt allting åt sidan och bara gjort exakt det jag velat. Träffat personer jag velat träffa, umgåtts med familjen, haft en barkad juldag, mysig julafton, king nyårs, har ej stressat och haft det allmänt bra! Typ legat och läst halva julen:)

Imorgon väntar norrköping...sorligt att lämna skell samtidigt som jag är så taggad på denna termin!


Året handlade sammanfattningsvis mycket om; fantastiska vänskaper, mina kärleksbekymmer, äventyr a la oslo & new York, ekonomiska problem och skolaskolaskola! Nästa år ska bli mitt år. Skolan ska fortsätta som den gjort i höst, ekonomin ska förbättras Väldigt mycket, jag ska resa så mycket jag kan och hitta nya äventyr. Sen ska det bli ett bra singel eller förhållande-år, alltså lycklig o nöjd singel eller så stöter man på någon oväntad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0