Resultat (ps: jag har insett nu att scarlett är den snyggaste på denna jord)



Jag och ida snackade lite om hur höga förväntningar man har på resultat. Nu har jag avstått från socker (med små undantag) i 16 dagar och tränat 5-6 pass i veckan. Men ändå så händer det inte så mycket här inte, 1kg ner är det jag fått. Lite besviken blir man ju samtidigt som jag tror man går ut med för höga förväntningar på för kort tid, man tror man är nöjd fit efter 1 månad utan socker och träning...händer inte om man ändå äter mat.
Dock så har mitt sötsug släppt vääldigt mycket! Jag har ersatt det med kiwi skulle jag tro, typ det bästa jag vet. Och ja, det är väll ett stort framsteg bara det. Sen så har jag blivit sjuk nu så ligger helt däckad och orkar ingenting. Så min hårda träningsperiod gav ju rätt mycket, starta på noll igen nästa vecka.
Skulle vilja ha en personlig tränare som säger att precis såhär ska du göra för att gå ner lättast! Alla säger olika; gå,spring,spinna,cross osvovs...tror iaf att jag ska satsa på morgonpromenader och intervallträning när jag blir frisk!


Jag får helt enkelt stå ut och hoppas att jag uppnått mitt mål till påsken, känns faktiskt rimligt om jag blir frisk snart och klarar mig från sockret....

Kommentarer
Postat av: Bror

Du startar inte alls på noll. Du har kommit igång och är starkare mentalt och visat dig själv att det går. Annat tips mot sötsugen är vatten! byt ut all creme friache mot kvarg eller kesella. morgonpromenad på en timme på morgonen bränner runt 500kcal kanske. kör ett pass på crosstrainers istället. bränner mkt bättre och du får jobba med hela kroppen. intervaller är bra men se till att bygga upp en "vanlig" kondition först. se så att du kan springa 5km i bra fart och kanske 7km till slut. bygger kroppen från grunden och ger en löpvana. att starta med intervaller som kan öka skaderisk eftersom belastningen blir rätt hög. Stolt över dig syster iaf! kör hårt! :) jobba mkt med bollövningar när du tränar mage också. bra för din rygg att bygga upp en stabilitet. när jag kommer till norrköping kan vi köra lite granna tillsammans! :)

2012-02-17 @ 14:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0