Living the dream



Ikväll är det mitt nya favoritprogram Sjukhuset! De är i linköpings universitetsjukhus och filmar så det gör det nästan ännu mer intressantare:) Imorgon är det min först praktikdag denna termin. Känns som om det är nu det börjar riktigt och man kommer få sjukt mycket ansvar. Galet kul men samtidigt läskigt. Och hur ska det gå för mig som tuppar av när jag ser ett sår...satt på en förläsning och hjärt och kärlsjukdomar och blev alldeles varm i kroppen när man såg en bild av sår som var nådigt äckliga. Vet inte riktigt om jag har så bra förutsättningar för att klara av praktiken på bägge fötterna. Men jag inspirera mig lite med att se Sjukhuset och kanske inse att det kan bli nått av mig med, förhoppningsvis.

Blir mer och mer medveten om hur viktigt motion och kosten är under denna utbildningen. Såklart man vet att det är superduperviktigt men när varje föreläsning handlar till stor del om sjukdomar som uppkommit pga dålig levnadsstil så börjar man fundera. Så efter skolan idag så tog jag en löprunda, och bestämmde mig för att från och med nu Alltid ta det långa varvet. Tog mig igenom och var lagomt död. Med gud så mycket bättre man mår av motion!! Ta tag i mitt liv är höstens mål (ja jag vet, det säger man alltid)!! Nu gäller det iaf allt- skolan,motion,kost,göra saker jag mår bra av, ta itu med det dåliga, unna mig dagar då jag bara kan göra precis vad jag vill, ekonomiska biten, hålla ordning och mysa så mycket som möjligt med mina fina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0