Overkligt

Overkligt att befinna sig i ett land under terrorattacker. När det small så var jag på jobbet som ligger 2 kvarter bort från platsen. Vi utrymde hela zara när vi hörde brandlarmet och gatan var fullproppad med folk när vi kom ut. Allt var ganska lugnt, vi såg några fönster som sprängts men tänkte inte att det var så allvarligt som det faktiskt var. Efter en stund får vi veta att det är en bomb som smällt och helt plötsligt så börjar hela Karl Johans gate löpa i panik. Ingen visste vad man löpte ifrån men eftersom alla skrek och det var kaos så löpte man allt man kunde. Kommer nog aldrig glömma den paniken som man greps av när man hör ordet "bomb" och se alla människor runt omkring sig bara springa. Det visade sig att det var en terrorattack och allt kändes bara overkligt. Som tur var så bodde min chef nära mig så vi gick hem tillsammans, kände att det sista man ville göra är att gå hem själv och inte riktigt veta vilka områden man skulle undvika.

Ikväll har hela kollektivet varit hemma och bara tagit det lugnt. Lagade tacos och drack lite rödvin och läste alla nyheter som ploppade upp under kvällen. Sjukt tragiskt att en man även skjutit ihjäl några ungdomar på en ö. Helt jävla sjukt hur man kan göra sånt.
Men alla som jag känner mår iaf bra. Man är fortfarande lite chockad och känner att man varit helt off hela kvällen. Blir "spännande" att se hur allting urartar sig. Just nu vill jag bara hem till trygga skellefteå! Imorgon har vi stängt på zara, får se hur det blir nästa vecka. Jag tänker då iinte gå dit om det fortfarande är oroligt..
Så nu vet ni där hemma lite mer! Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0