vi trodde det var säkert!

Det blev en känslosam helg med tårar, både glädjetårar och mindre glada tårar. Jag har sån tur att jag hittat vänner som förstår och en underbar familj som bryr sig så ni räddade min helg kan jag lova!

I fredags lagade jag världens godaste lasagne (nyårslasagnen) till ingrid, lisa och stina! Blev inte lika god som på nyårs men mumsig blev den! Senare kom en massa från klassen för att se lite film och äta 1kg chips. Det tog ca 3 timmar för oss att få igång filmen (killarna i klassen är bra på ta blodprover men är inte så tekniska direkt). Vi hade ingen dvd, hela gripen var tomt så det hjälpte inte. tillslut fick vi tag på en cdspelare med dvdfunktion som vi testade. dock märkte vi att vi saknade en sladd så det gick inte. försökte lösa detta som sagt i 3 hela timmar utan resultat. Det slutade med att vi satt minst 10 pers och trängdes  i 2 soffor och vi såg filmen då en dator istället! Självklart så hade de som var ansvariga för filmen hyrt en skräckfilm som utspelade sig på ett sjukhus. typiskt.
Det blev iaf en sjukt bra kväll, jag skrattade tills tårarna rann och är så glad att jag trivs så jäkla bra med klassen!
Ingrid sov över här och jag var väldigt tacksam! ensam efter en skräckfilm är ingen bra idé..

På lördagen så väckte jag ingrid med en riktig stor frukost! Våran plan var att stiga upp tidigt, plugga flitigt, köpa hårfärg, göra oss klara och vara på festen 4!
Såhär blev det istället:

Vaknade 10 och var sjukt trötta
Åt en lång frukost
Traskade till stan vid 11 för att enbart köpa alkohol och hårfärg...
Vi började leta kläder för kvällen, hittade en superbillig klänning på Vila som jag köpte
Började leta efter rött läppstift, det tog ett bra tag att hitta
Träffade folk och stannade och pratade
Kö på systemet
Letade kläder till ingrid
Ingrid prövar kläder
Inser mer och mer att vi kommer inte hinna plugga
Kommer in i en galleria där 3 personen sitter i mitten av gallerian och sjunger
De säger att publiken får gärna sitta ner framför dom
Självklart sätter sig jag och ingrid oss ner
Tjejen på "scenen" börjar sjunga
Vi tittar på varandra och nästan skriker " det är ju säkert!!!!"
Vi bestämmer oss för att skita i skolan och sitta och lyssna på säkert! istället
Börjar sms:a hela min telefonbok om att vi sitter och lyssnar på säkert!
Ringer dit en kompis som också älskar säkert!
Hon kommer dit och börjar skratta
Hon viskar: det där är INTE säkert!
Jag och ingrid tror inte på henne, försöker få henne att förstå att det är visst säkert!
Hon skrattar ännu mer och inser att vi kommer aldrig att tro på henne så hon låter oss drömma bort
Jag börjar få svar från alla mina vänner om hur tur jag har som sprang in på en säkert! koncert mitt i nkpg
Jag är fortfarande övertygad att det är säkert
När koncerten är slut så går vi fram till en som filmar och frågar (för säkerhetens skull) vem det är som sjunger.
Hon säger att tjejen heter typ isabella eller nått.
Vi inser att det inte är säkert! och kan ine göra annat än skratta åt oss själva!

Det blev alltså inget plugg igår men det blev en hysteriskt rolig dag! Vi hade sittning på kvällen och det var sjukt kul och jag är helt jäkla död nu, men det var det värt det!!Här kommer det några bleka bilder från gårkvällen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0