I just came to say hello

Idag har det varit ännu en heelt underbar solig dag här i norpan! Började dagen med en genomgång av medicintentan som jag har tänkt spika nästa gång! Efter det så traskade jag, sofia och ingrid hem till mig och satte oss på balkongen (som blivit mitt andra hem när solen är framme, på gott och ont) och solade samtidigt som vi förhörde varandra inför morgondagens tenta. Sjukt härligt sätt att plugga på, blev lite klokare och lite mer färgad..
Brände mig galet mycket iförrgår när jag också satt ute hela dagen och pluggade...ingen bra idé att sitta ute 6 timmar, utan solskyddsfaktor och stirrandes ner i ett block..resultatet blev en sönderbränd matilda! Grisröd i ansiktet, kritvit om halsen och grisgrisröd om bröstet...nu har det lagt sig lite och övergått till lite brunare, dock fortfarande "färgat" som ida säger så fint:) Idag var det så varmt att man trodde man var utomlands! Bikinin var på, solskyddsfaktorn framme, en iskall cola i handen och stekande värme!

Avslutade kvällen på Gripen taket, som är våran nya tradition! I lördags grillade vi kött och idag blev det grillkorv med bröd i solen...åh vad jag gillar sånna här kvällar!!

Imorgon skriver jag tenta 12.30. Den MÅSTE jag klara, annars vet jag inte vad jag gör...Efter det ska jag på en snabb intervju på skolbiblioteket där jag sökt jobb för längesen!:) Kl 17.30 sätter jag mig på tåget hem till skellefteå, ska bli så skönt att få träffa familj och erik!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0